CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI / COŞKU VE HEYECANA BAĞLI METİNLER
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
O zaferler getiren atların
Nalları altındanmış;
Gidişleri akına
Gelişleri akındanmış.
Yolları eline dolayan;
Beldeler, ülkeler avlayan
Süvarileri varmış ki
Oğuz, Bilge, Süleyman’mış.
Bu dörtlüklerde aşağıdaki edebî sanatlardan hangisi yoktur? -
Soru 2 of 12
2. Soru
Sevgilim, ne kadar hüzünlü bilsen
Bu ölgün akşamın ölgün bestesi
Uzak tepelerden, dağlardan esen
Aşina olduğum rüzgârın sesi
Bu dörtlüğün ahenk özellikleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 3 of 12
3. Soru
(I) 1980 sonrası Türk şiirinde ortak bir şiir anlayışla hareket edilmiştir. (II) Dönemin etkin dergilerinden bazıları Yazko Edebiyat, Üç Çiçek, Şiiratı ve Sombahar’dır.(III) Bu devrede İkinci Yeni sonrası toplumcu şiirde olduğu gibi ideolojik temelli şiirler yazmak öncelenmemiş,(IV) düzyazıya yaklaşan, kapalı anlatımlı ve her açıdan serbest bir üslup benimsenmiştir. (V) Uzak çağrışımlara yönelmek bakımındansa İkinci Yeni ile benzeştiği görülür.
1980 sonrası Türk şiiri ile ilgili numaralanmış yargılardan hangisinde bilgi yanlışı vardır?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
I. gece sevecen bir eleştirmenin uykusu kaçtı günlüğüne genç ozanlar için şunları düştü
— bu çocuklar hiç minibüse binmemiş belli
ne de çalgılı kahvelerde sabahlamışlar
II. Görüyorsun ya bir sevdayı büyütüyoruz seninle
Sana değiniyorum, sana ısınıyorum, bu o değil
Bak nasıl, beyaza keser gibisine yedi renk
Numaralanmış bu dizeler aşağıdaki unsurların hangisi yönüyle benzerlik göstermektedir? -
Soru 5 of 12
5. Soru
Sezai Karakoç’un aşağıdaki eserlerinden hangisinin türü diğerlerinden farklıdır?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Güzel halkım,
Senden bir tek alkış beklemeden
Salt senin için ağladı durdu kırk yıl
binlerce şarkım.
Bitirdim nice dert okulunu,
Yalnız, şununla öğünebilirim
Birgün işçime ihanet etmedim
Birgün ihanet etmedim insana.
Bin bir yerinden vurulmuş yüreğimi
Ah, anlatabilsem bir gün sana.
Yapı, içerik, dil ve anlatım özellikleri dikkate alındığında bu dizelerin aşağıdaki şiir anlayışlarından hangisini temsil ettiği söylenebilir? -
Soru 7 of 12
7. Soru
Ece Ayhan’ın temsilcilerinden biri olduğu şiir anlayışı aşağıdaki prensiplerden hangisini benimsemez?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Şiirde esas olan iyi ve güzeli yakalamaktır. Bulunan özgün ve yaratıcı imgelerle dilin anlam alanı genişletilmeli, birtakım dolaylamalarla dile yeni ifade olanakları sunulmalı, kapalı ve sanatlı bir anlatımla sözün çağrışım gücü artırılmalıdır.
Bu fikirler doğrultusunda eser veren bir sanatçı aşağıdaki edebî akımların hangisinden etkilenmiştir? -
Soru 9 of 12
9. Soru
I. Bu vatan toprağın kara bağrında
Sıradağlar gibi duranlarındır,
Bir tarih boyunca onun uğrunda
Kendini tarihe verenlerindir.
II. Ben bir gün bu dağ köyünde
Düşünülecek en güzel şeyi düşündüm,
Köy okulları dedim, dünyamızı dünya eden,
Bilgiler uğruna vurulmuş turnalar misali
Çırpınır, çaresizlikten ve sevgiden,
Düşmüş köy çocuklarının önüne bir öğretmen.
Numaralanmış dizeler arasında aşağıdaki özelliklerden hangisi ortaktır? -
Soru 10 of 12
10. Soru
I. Cahit Sıtkı Tarancı
II. İlhan Berk
III. Melih Cevdet Anday
IV. Ahmet Muhip Dıranas
V. Orhan Veli Kanık
Yukarıdaki sanatçılar bağlı oldukları edebî anlayışlara göre eşleştirildiğinde hangisi dışarıda kalır? -
Soru 11 of 12
11. Soru
(I) Şairliği ve yazarlığı dışında ressamlığı ile de bilinir.(II) Ressamlığının etkisiyle olacak, renk ve ışık eserlerinin en belirgin motiflerinden ikisidir. (III) Folklorun çağdaş şiire büründüğü eserlerinde deyiş, deyim ve atasözü mahiyetindeki ifade biçimlerini sıklıkla kullanmıştır.(IV) Bu özelliğiyle Cumhuriyet Dönemi halk şairleri arasında önemli bir yere sahiptir. (V) Karadut, Yaradan’a Mektuplar, Tuz, Dol Kara Bakır Dol, Üçü Birden ve Dördü Birden şiirlerini bir araya getirdiği eserleridir.
Numaralanmış cümlelerin hangisinde Bedri Rahmi Eyüboğlu ile ilgili verilen bilgi yanlıştır? -
Soru 12 of 12
12. Soru
I. Yeni’nin sanat görüşü ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?