CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI / GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBÎ METİNLER
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Aşağıdakilerden hangisinde Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosu ile ilgili bilgi yanlışı vardır?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
KORO — Yaşa, var ol!
DERVİŞ — Böyle bir Kabadayı kaç asırda yetişir, söyleyin arkadaşlar!
KORO — Yetişmez…
DERVİŞ — Sinekli’yi Çamur İhsan mikrobundan Teke mi Çakal mı kurtardı? Yoksa Ali mi?
KORO — Ali kurtardı.
ŞERİF — Gayri zemberek kuruldu. Söz kâr etmez bunlara…
DERVİŞ — Sinekli, Sinekli olanda dokuz yıl mahpusluk şerefi hangi faniye nasip oldu?
KORO — Olmadı.
DERVİŞ — Eli, ne vakit harama uzandı?
KORO — Hiçbir vakit.
DERVİŞ — Sahapsız kaldığı için şamar oğlanına dönen Sinekli’ye bir baş lazım mı değil mi?
Bir kesiti verilen bu oyun aşağıdaki yazarlardan hangisine aittir? -
Soru 3 of 12
3. Soru
(I) Absürd tiyatro II. Dünya Savaşı’nın olumsuz sonuçlarının bulunduğu bir ortamda, insanların boşuna çabalarından ve bekleyişlerinden kaynaklanan bir umutsuzluk içinde oluşmuştur. (II) Amaçsız oyun anlayışıyla yola çıkılmış,savaştan bunalan insanlar anlatılmış, büyüyerek geniş kitlelere ulaşılmıştır. (III) 1950’de özellikle Fransa’da yaygınlık kazanan bu anlayış bütün kalıplara, alışılmış düzene karşı çıkarak mantık sınırlarını tanımamıştır. (IV) Yazarlar,insanların ruhsal durumunu yansıtarak onların çelişkilerini ve karşıtlıklarını sahneye uyarlamışlardır. (V) Bu tiyatro türünü Türk edebiyatında ilk olarak benimseyen yazarlar Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmet olmuştur.
Bu parçada numaralanmış özelliklerden hangisi “absürd
(uyumsuz) tiyatro” için söylenemez? -
Soru 4 of 12
4. Soru
ADAM — Gözlüğümü sağlam bir yere koy. Benim berber geçen hafta öldü. Sersem. Kendim tıraş olayım dedim beceremedim…Haydi,ama daha başlamadın bile. Saniye ile yarışıyorum ben.
BERBER — Şimdi bayım, yetiştiririm, kaygılanmayın.
ADAM — İstersen yetiştirme, dükkânı başına geçiririm. Şaka yapmıyorum, kızımın nikahı var.
BERBER — Oo, Allah mesut etsin.
ADAM — Daha çiçek yollayacağım, eve gideceğim, üstümü değiştireceğim.
BERBER — Hepsi olur.
ADAM — Olur elbette. Bir saatim var. Allah mesut etsin dedin ya, ben böyle basmakalıp dileklere çok bozulurum.Neden etmesin? İyi yetiştirdim, sağlıklı, güzel… Daha ne olsun? Dans dersi bile aldırdım kimseden geri kalmasın diye. İki dil biliyor, piyano çalıyor, çerkez tavuğu pişiriyor… Söyle bakalım, kaç yaşında olabilir?
BERBER — Bilmem ki bayım.
ADAM — Bilmezsin tabii. On sekiz. Liseyi bitirttim, tamam, sıra evlendirmeye geldi. O kadar. Her iş hesaplı olmalı. Ortağımın oğlu var. Aklı başında işbilir bir delikanlı. Ben açtım evlenmeleri konusunu, oldubitti. Bir kat aldım, dayattım döşettim, ortak da oğluna aylık bağladı. Bu akşam İstanbul’a gidecekler. Uçak biletleri hazır, oteldeki odalarına çiçek bile koydurttum.
Bu metinden hareketle “Turgut Özakman”ın sanat anlayışına dair hangi özelliğe ulaşılamaz? -
Soru 5 of 12
5. Soru
—- ilk oyunu Kadınlar Arasında da, büyük şehirleri ele alarak,buralardaki toplumsal kargaşanın, ahlaki çöküntünün aile üzerindeki etkisini gösterirken hareket noktası kişidir.Çil Horoz ve Zabit Fatma’nın Kuzusu’nda da kişilerden hareket eden yazar, Yağmur Sıkıntısı’nda aile yapısı içinde,toplumdaki bozuk düzeni yansıtır.
Bu parçadaki boşluğa aşağıdaki sanatçılardan hangisi getirimelidir? -
Soru 6 of 12
6. Soru
Aşağıdakilerden hangisi bir tiyatro anlayışının adı değildir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Şiir ve öyküyle aynı oranda oyun yazma faaliyetinde de bulunan sanatçı oyunlarında kendi gözlemlerine dayanan gerçekçi bir yaşantıyı yansıtır. Çevresinden ve gözlemlerinden yararlanarak kurguladığı olaylar ve figürlerle töresel ve buna bağlı olarak da toplumsal aksaklıklara parmak basar. Örneğin Boş Beşik’te yaygın gelenek ve göreneklerin insanları ezmesi ve çocuğu olmayan kadınların toplum içerisinde aşağılanıp hor görülmesini, Derya Gülü’nde alkol bağımlılığı problemini, Ezik Otlar’da ise birbirlerini seven iki insanın toplum kuralları sebebiyle kavuşamamalarını ele alır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? -
Soru 8 of 12
8. Soru
Aşağıdaki yazar-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet Dönemi’nde yazılmış bir tiyatro eseri değildir?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Aşağıda verilen bilgilerden hangisi ayraç içindeki esere ait değildir?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Aşağıdakilerden hangisi epik tiyatronun özelliklerinden biri değildir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Bu tiyatro oyununun kahramanları Gülsün ve İnsaf olup dramatik örüntüde diğer kahramanların kümelenişi bu ikisinin etrafında gerçekleşmektedir. Bu eserde toplumun değişik kesimlerinin temsili sayılabilecek küçük bürokrat, inşaat işçisi, miras yedi, muhabbet tellalı gibi tipler aracılığıyla evlilik anlayışının, çıkar ilişkilerine göre nasıl biçimlendiğinin eleştirisi yapılmaktadır. Arayıcı, farklı sınıflara mensup bu insanların evliliğe bakışlarındaki ortak anlayışı vurgulamak istemiştir.
Bu parçada hakkında bilgi verilen tiyatro oyunu aşağıdakilerden hangisidir?