MİLLÎ EDEBİYAT – III
Test Özet
0 of 10 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 10 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 10
1. Soru
I. Daha çok aruz ölçüsünü tercih etmişlerdir.
II. Nitelikli şiirin sembolik anlatımlar içermesi gerektiğine inanmışlardır.
III. Halk edebiyatı verimlerinden bir kaynak olarak yararlanmışlardır.
IV. Sanat şahsi ve muhteremdir, anlayışını benimsemiş- lerdir.
V. Sanatın dilinin günlük dilden uzaklaştırılması gerektiğini savunmuşlardır.
Numaralanmış yargılardan hangisi Millî Edebiyat Dönemi şiir anlayışı ile ilişkilendirilebilir?
-
Soru 2 of 10
2. Soru
İlk şiir denemelerini Servet-i Fünûn hareketinin edebiyat dünyasında etkin olduğu yıllarda Mekteb ve Resimli Gazete’de yayımlamıştır ancak ismini II. Meşrutiyet’ten sonra çıkarmaya başladığı Sırat-ı Müstakim adlı dergideki edebî verimleri ile duyurmuştur. Ustalıkla ortaya koyduğu manzumeleri, nesirleri ve fikirleriyle edebiyat tarihinde önemli bir yer edinen —-, Servetifünûn Dönemi’ndeki çetrefilli dilden yeni edebiyatın gerçek ve yaşayan Türkçesine geçiş sürecinde önemli bir konumu temsil etmiş, manzum ve mensur eserlerine Türk halkının doğal ifade biçimlerini başarıyla aktarmayı bilmiştir.
Bu parçadaki boşluğa getirilmesi gereken sanatkâr ismi aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 3 of 10
3. Soru
Ey Türk, senin köyün hür bir yuvadır
Çiftlik değil, yoktur beyi ağası
Her köylünün var bir çifti tarlası,
Öz evinde o hem bey hem ağadır.
Hiç kimsenin yarıcısı rençberi
Olmaz, ancak olur vatan askeri.
Bu dizeler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 4 of 10
4. Soru
I. Kazanmak istersen sen de zaferi
Gürleyen sesinle doldur gökleri
Zafer dedikleri kahraman peri
Susandan kaçar da coşana gider.
II. Gümüş bir dumanla kaplandı her yer
Yer ve gök bu akşam yayla dumanı
Sürüler, çimenler, sarı çiçekler
Beyaz kar, yeşil çam yayla dumanı
Aşağıdaki özelliklerden hangisinin bu şiir parçaları için benzer olduğu söylenemez?
-
Soru 5 of 10
5. Soru
Başka sanat bilmeyiz, karşımızda dururken
Yazılmamış bir destan gibi Anadolu’muz.
Arkadaş, biz bu yolda türküler tuttururken
Sana uğurlar olsun… Ayrılıyor yolumuz.
Aşağıdaki şiir parçalarından hangisi bu dizelerde belirtilen sanat ilkesinin bir örneği değildir?
-
Soru 6 of 10
6. Soru
Beş on gün oldu ki, mu’tâda inkıyâd ile ben
Sabahleyin çıkıvermiştim evden erkenden.
Bizim mahalle de İstanbul’un kenârı demek:
Sokaklarında gezilmez ki yüzme bilmiyerek!
Adım başında derin bir buhayre dalgalanır,
Sular karardı mı, artık gelen gelir dayanır.
Bir elde olmalı kandil, bir elde iskandil,
Selâmetin yolu insan için bu, başka değil!
Bu dizelerden hareketle manzum hikâye türü ile ilgili aşağıdaki çıkarımlardan hangisi yapılamaz?
-
Soru 7 of 10
7. Soru
Servetifünun şiiri ile Millî Edebiyat şiirinin karşılaştı- rıldığı aşağıdaki yargılardan hangisinde yanlış bilgi verilmiştir?
-
Soru 8 of 10
8. Soru
Aşağıdaki yargılardan hangisi Mehmet Akif Ersoy ve Ahmet Haşim için ortaktır?
-
Soru 9 of 10
9. Soru
Biz o şiiri isteriz ki çifte giden babalar,
Ekin biçen genç kızlarla, odun kesen analar,
Yanık sesin dinlerlerken gözyaşların silsinler.
Bu dizelerin sahibi olan şair, aşağıdaki hangi edebî dönemin veya topluluğun mensubudur?
-
Soru 10 of 10
10. Soru
I. Kavuşmak bir gün toprağa, Bir bahar cümbüşü olmak, Dört mevsimde ayrı ayrı Tabiatın düşü olmak…
II. Ölüm âsûde bahâr ülkesidir bir rinde; Gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter. Ve serin serviler altında kalan kabrinde Her seher bir gül açar; her gece bir bülbül öter
III. Geçen akşam eve geldim. Dediler: -Seyfi Baba Hastalanmış, yatıyormuş. -Nesi varmış acaba? -Bilmeyiz, oğlu haber verdi geçerken bu sabah. -Keşki ben evde olaydım… Esef ettim, vah vah! Bir fener yok mu, verin… Nerde sopam? Kız çabuk ol… Gecikirsem kalırım beklemeyin… Zîrâ yol Hem uzun, hem de bataktır… -Daha a’lâ, kalınız: Teyzeniz geldi, bu akşam, değiliz biz yalınız.
Millî Edebiyat Dönemi’nde eser veren sanatçılara ait bu dizelerin yapı, içerik, ahenk unsurları, dil ve anlatım özellikleri çevresinde düşünüldüğünde sırasıyla aşağıdaki şiir anlayışlarından hangilerini temsil ettiği söylenebilir?