TANZİMAT EDEBİYATI/COŞKU VE HEYECANA BAĞLI METİNLER
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Ne mümkün zulm ile bîdâd ile imhâ-yı hürriyet
Çalış idrâki kaldır muktedirsen âdemiyetten
Gönülde cevher-i elmâsa benzer cevher-i gayret
Ezilmez şiddet-i tazyikten te’sir-i sıkletten
(bîdâd: adaletsizlik, idrâk: kavrama, muktedir: güçlü, âdemiyet: insanlık; tazyik: baskı, sıklet: sıkıntı)
Bu dizelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 2 of 12
2. Soru
Tanzimat Dönemi coşku ve heyecana bağlı metinleri ile ilgili aşağıdaki karşılaştırma ifadelerinden hangisi yanlıştır?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Bu ayrılık bana yaman geldi pek,
Ruhum hasta, kırık kolum kanadım.
Ya gel bana, ya oraya beni çek,
Gözüm nuru oğulcuğum, Nijad’ım!
Recaizade Mahmut Ekrem’e ait bu dizelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 4 of 12
4. Soru
Tanzimat Edebiyatı ikinci döneminin kırka yakın eseriyle en üretken, en yenilikçi kalemlerinden olan ve “şair-i azam” unvanıyla anılan —- bu özellikleriyle modern edebiyatımızın kurucularındandır. Türlü elçiliklerde görev almasının etkisiyle hem Doğu hem Batı kültürüne hâkimdir. Sahra adlı ilk şiir kitabından itibaren Türk şiirine yeni bir yön vermiştir.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki isimlerden hangisi getirilmelidir?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
İçerik özellikleri dikkate alındığında aşağıdaki dizelerden hangisi Tanzimat Edebiyatı’nın birinci dönemindeki sanat anlayışını temsil etmemektedir?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Yâ Rabb, nedir bu keşmekeş-i derd-i ihtiyâc
İnsanın ihtiyâcı ki bir lokma nânedir
(keşmekeş-i derd-i ihtiyâc: ihtiyaç derdi için çekişme, nân: ekmek)
Bu beyitle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 7 of 12
7. Soru
Mevsim-i nev-bahar edince hulûl
Ki tebessüm-numûn olur enhâ
Subh-ı tâbân gibi usul usul
Hoş-nişinân-ı âlem-i sahrâ
Ki bahâranlara gelir bayram
(nev-bahar: ilkbahar, hulûl: başlama, tebessüm-nümûn: gülümseyen, enhâ: her taraf, subh-ı tâbân: sabah parlaklığı, hoş-nişinân: hoşça oturanlar, sahrâ: çöl-kır)
Bu dizeler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 8 of 12
8. Soru
Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat Dönemi’nde şiir türüyle ilgili gelişmelerden biri değildir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Aşağıdakilerden hangisi genel anlamda divan şiiri ve Tanzimat Dönemi şiiri için ortak bir özelliktir?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Pek rengine aldanma felek eski felektir
Zira feleğin meşreb-i nasazı dönektir
Ya bister-i kemhada ya viranede can ver
Çün bay u geda hâke beraber girecektir
Allah’a sığın şahs-i halimin gazabından
Zira yumuşak huylu atın çiftesi pektir
Bu şiir parçasında aşağıdaki edebî sanatlardan hangicleri kullanılmıştır? -
Soru 11 of 12
11. Soru
Şiir, eleştiri, sözlük ve edebiyat tarihi alanlarında eserler veren bu Tanzimat Dönemi sanatçısının asıl adı Ömer’dir. Ahmed Midhat Efendi’nin sahibi olduğu Tercüman-ı Hakikat’in edebî sütununu yönetmeye başladıktan sonra yazdığı şiirleri ve Fransızcadan yaptığı çevirilerle adını duyurmuştur. Bazı şiirlerinde Mesud-ı Harabati takma adını kullanan sanatçının eserlerinden ikisi daha çok yeni şekillerle yazılmış şiirlerini ihtiva eden Ateşpare ile eski tarz şiir şekillerinden meydana gelen Şerare’dir.
Bu parçada tanıtılan Tanzimat Dönemi sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Aşağıdaki sanatçı-eser eşleştirmelerinden hangisinde yanlışlık yapılmıştır?