DİN FELSEFESİ
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Felsefe, dine ait kavramlara kendi görüşünü katmadan ve yargılamadan yaklaşır. Felsefenin amacı dine ait kavramları olduğu gibi doğru bir şekilde anlamaya çalışmaktır.
Aşağıdaki sorulardan hangisi din felsefesine ait değildir?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
—- de filozofların yaratma anlayışı, —- dekinden farklıdır. Çünkü bunlar, yaratmayı olmuş bitmiş bir iş gibi görürler.
Karşılaştırılan felsefi yaklaşımlar sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
I. Her sonradan var olanın var olması için bir sebebe ihtiyaç vardır.
II. Evren sonradan olmadır.
III. O hâlde evrenin de var olması için bir sebebe ihtiyaç vardır. O sebep de Tanrı’dır.
İleri sürülen bu üç adımlık akıl yürütmede aşağıdaki kanıtlardan hangisi kullanılmaktadır?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
Anselmus, Tanrı’nın varlığını “Tanrı” kavramından çıkarır. Ona göre bu kavramı bir varlık için kullanıyorsak, o gerçekten vardır. Tanrı kendisinden daha büyük ve yetkin olan bir varlığın tasarlanamayacağı varlıktır. Descartes, Tanrı’yı “mükemmel varlık” olarak düşünür ve Tanrı’nın varlığını kanıtlamaya çalışır.
Verilen düşünürler, Tanrı’nın varlığına ilişkin aşağıdaki kanıtlardan hangisine dayanmaktadır?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
Teizm : Tanrı evrenin yaratıcısıdır.
Deizm : Tanrı evreni yaratmış sonra kendi haline bırakmıştır.
Panteizm : Tanrı-alem ikiliğini ortadan kaldıran bir görüştür.
Bu üç görüşün ortak noktası aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru ifade edilmiştir?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Spinoza’ya göre doğa, sonsuz bütün özleri kapsar. Tanrı da sonsuz ve bütün özleri kapsar. Tanrı ve doğa aynı özelliklere sahiptir. Aralarında hiçbir fark yoktur. Doğa, Tanrı’dır; Tanrı, doğadır.
Spinoza’nın Tanrı anlayışı aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Aracını ve amacını gösteren her eser, bir Tanrı’nın varlığını duyurmaktadır. Şu hâlde amacı olan güç ve araçlardan oluşan bir evren, her şeye kadir ve her şeyi bilen yaratıcısına işaret eder.
Tanrı’nın varlığına ilişkin verilen açıklama aşağıdaki kanıtlardan hangisine dayanmaktadır?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Bazı düşünürler, evrende meydana gelen düzensizlikleri, haksızlıkları ve savaşları üstün bir varlığın olmadığına delil olarak gösterirler. Bu düşünürlerin çoğu, “Kendisi iyi ve mükemmel olan bir varlık kötü şeyler yaratmaz ve kötülüklere müsaade etmez.” derler.
Verilen ifade aşağıdaki yaklaşımlardan hangisine ait olabilir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Platon, “Ölümden sonra yeniden yaşamak mümkündür.” derken Marx, bunun mümkün olamacağını ileri sürer.
Verilen iddiaları dile getiren düşünürler aşağıdaki sorulardan hangisine cevap vermektedirler?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Aşağıdakilerden hangisi dinin temel kavramlarından biri değildir?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde din felsefesinin konusu doğru ifade edilmiştir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Tanrı’nın insanlar için mesajlarını peygamberleri aracılığı ile bildirmesidir. Descartes’in dediği gibi bizde var olan Tanrı’ya ilişkin bilgilerin mükemmel olması onun aldanmaz ve aldatmaz olduğu inancı bu bilginin temelini oluşturur. Descartes, “Aldatmaz olduğu için de Tanrı’nın bildirdiği doğrudur.” sonucuna varır.
Bu parçadan hareketle aşağıdaki kavramlardan hangisine ulaşılabilir?