Varlık Felsefesi
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Kaos, var oluşa izin vermez.Kaos, var olmanın değil, olamamanın karşılığıdır.
Verilen cevap için aşağıdaki sorulardan hangisi sorulabilir?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
Canlı varlıkların da, cansız varlıkların da sahip oldukları birçok özellikten dolayı; varlık oluşlarında tek bir gerçekliğin olamayacağı düşünülür. Madde ve ruh gibi…
Parçada sözü edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Varlığın ne olduğu sorusu kendi başına bir soru değildir. Bundan dolayı varlık sadece rasyonel bir çaba ile anlaşılamaz. Varlık, kendisini insanda ve insan oluş üzerinden gösterir. O halde insan oluş ile varlık oluşun birbirinden ayrıştırılamaz kaderini görmek gerekir.
Parçadan çıkarılabilecek sonuç aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
Varlık olmanın hakikatine ilişkin çözümlemeler, yaşama yansıyan yönleri ile pek de ikna edici görülmezler. Bundandır ki, yaşam imkânlarının değer ölçütü olarak kullanılması, gerçeklik arayışlarında yeni yaklaşımların oluşmasını sağlar.
Parçada sözü edilen yeni yaklaşımlar için, aşağıdakilerden hangisi örnek gösterilebilir?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
N. Hartmann, tek düze bir varlık alanı üzerinde varlığın sorgulanmasını doğru bulmaz. Bunun için de varlıkları; inorganik, organik, ruhsal, tinsel gibi katmanlara ayırır. Hartmann’a göre, varlıkların sınıflandırılması, bir bakıma diğer görüşler için de birbiriyle çatışmayan yaklaşım alanları oluşturacaktır.
Buna göre Hartmann’ın Yeni Ontolojisi için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Fenomenoloji, gerçek varlığı fenomen olarak değerlendiren bir yaklaşım tarzıdır. Bir varlığı o varlık yapan öz, insana fenomen olarak açılır. Fenomene yani görüngüye aracısız ulaşmak, öz ile doğrudan yüzleşmek anlamına gelir. Fakat buna bazı faktörler engel olur.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi öze ulaşmada insanı engelleyebilecek baskın unsurlardan değildir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Metodik şüphe yöntemi üzerinden varlık anlayışı oluşturan Descartes, önce düşüncenin varlığına, daha sonrada bedenin varlığına ulaşır. O’na göre, evrende görülen bütün varlıklar, düşünce/ruh ve beden/madde birlikteliğinden ibarettir.
Buna göre, Descartes’ın varlık anlayışını aşağıdaki kavramlardan hangisi ifade eder?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
K. Marks diyalektik materyalizmin en önemli temsilcilerindendir.Başta insan bilinci olmak üzere, her şeyin kökenini maddeye dayandırır: Madde, yapısındaki çelişkiden dolayı hem niceliksel, hem de niteliksel değişime uğrar. O’na göre; var olan ve yaşananların tümü, sözü edilen değişim sürecinin ürünüdür.
Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Öznel idealizmde olduğu gibi gerçekten var olanın zihinden bağımsız olmadığını, tam tersine zihne tabi olduğunu öne sürer. Bununla birlikte bu zihin, sadece bireysel zihinleri değil, bir bütün olarak tüm doğayı ve tarihi yaratan nesnel bir tindir.
Buna göre Hegel varolanların temelini aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade eder?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Bilimler ele aldıkları nesnenin nasıl, ne şekilde var olduğuyla ilgilenmez. Bilimler için herhangi bir şeyin var olup olmamasının dışında, kendi başına bir varlık sorunu yoktur, yani bilimler varlığın kendisini sorun edinmezler. Bir felsefe sorunudur bu. Felsefe varlığı kendisine konu edinerek “Varlık Nedir?” diye sorar.
Buna göre, felsefe ve bilimin varlığa yaklaşımlarındaki farklılık için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Felsefe tarihi içerisinde, filozoflar varolanı tanımlamak için varlığın gerisinde, ona temel olan bir şey aramış- lardır. Heraklitos, varlığın ilkesi, değişmeden kalan şeye ‘ateş’ derken Demokritos, varolanın temelinde, ‘atomlar’ olduğunu söylemiştir. Platon’ da ise değişen dünyanın varlık sebebi değişmeyen, maddi olmayan ‘idea’dır.
Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Farabi’ ye göre, zihnimizin dışında var olan İlk varlık gerçek ve asıl varlıktır. O, her şeyin ilk sebebi, ezeli ve ebedi, maddesiz ve şekilsiz olandır. Özü itibariyle saf akıl ve saf mantıktır.
Buna göre, Farabi’nin varlık görüşü ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?