Varlık Felsefesi
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?
Benim mi Allah’ım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar!
Neden böyle düşman görünürsünüz, yıllar yılı dost bildiğim aynalar?
Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan?
Bu güler yüzlü adam ben değilim. (C. Sıtkı)
Verilen şiirin ana teması, ontolojik olarak aşağıdaki yargılardan hangisinin anlatmak istediği ile benzerlik göstermektedir?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
Bir felsefe öğretmeni diyalektik kavramlar sergisi açmıştır. Bu sergide her bir şövalede bir çift kavram sergilenmektedir.
Bu sergide aşağıdaki kavram çiftlerinden hangisi bulunamaz?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Varlığın hem madde hem idea; hem değişen hem de- ğişmeyen olması imkansızdır. Bir şey hem o hem o olmayan olamaz. O yüzden varlık yoktur.”
Verilen parçada aşağıdaki görüşlerden hangisi açıklanmaktadır?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
“Bütün teoloji ve metafizik kitaplarının yakılıp çöpe atılması gerekir. Nedensellik ilkesi de bir alışkanlıktan ibarettir. “
Bu parçadan aşağıdaki değerlendirmelerden hangisine ulaşılabilir?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
Aristoteles, Berkeley idealizminin tam karşısında olan bir adamdır. Onun en kararlı fikirlerinden biri derin ontolojik realizmidir.
Buna göre Aristoteles’in varlık görüş aşağıdakilerden hangisi olamaz?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Demokritos, Anaxagoras’ın görüşünde belirir gibi olan telos kavramını kabul etmediği gibi, tesadüf kavramını da açık olarak reddeder: O’na göre “Tesadüfün sözünü etmemiz yalnız bilgisizliğimizden ileri gelir; bir olayın nedenini bilmedik mi, bunu tesadüfle açıklamaya kalkışırız.” der.
Parçaya göre Demokritos’un reddettiği iki kavram sırasıyla aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
İnsan ilk önce vardır, sonra şu ya da budur. İnsanoğlu yaşamından başka bir şey değildir. İnsanoğlu eylemlerde bulunmaktan başka bir şey yapamaz. Düşünceleri birtakım tasarımlar, duyguları da girişimlerdir. İstemesek de her birimiz evrensel değerler merdiveninin bir basamağını oluştururuz.
Parçaya göre Sartre’ın görüşü ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Tüm felsefenin ve insanın en büyük sorunu bireysel varoluştur. Felsefe tümel ve kavramsal olana değil öznel ve kişisel olana yönelmelidir.”
Açıklaması verilen yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
”Estetik varoluş”aşamasının en belirleyici özellikleri duyu deneyinde daima gerçeklik yerine olanaklılığın yeğlenmesi bir öznenin yaşadığı bölük pörçük deneyimler ironi ile kuşkuculuğun yok sayıcı kullanımı ve elden geldiğince can sıkıntısından kaçıştır.”Etik varoluş” ile anlatılmak istenen dinsel aşama;dinsel bir yaşam sürdürülürken dahi edinilmesi olanaklı bir yaşam görüşü.
Görüşleri açıklanan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Günümüzde bilgi artışından dolayı insan, varolmanın anlamını unutarak kendi öznel gerçekliğine yabancılaşmıştır.
Verilen ifadede yapılan eleştiri aşağıdaki yaklaşımlardan hangisine ait olabilir?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Varoluş, dünyada yer kaplamak ya da sadece nefes alıp vermek değildir. Hayvanlar da yer kaplarlar ve nefes alıp verirler. Ama var olmanın ne anlama geldiğini düşünmezler. Bunlar kendinde varlıktır. İnsan ise amacı kendisi olan varlıktır. İnsan istediği kadardır. Bu yüzden de kendisi için varlıktır.
Parçada görüşlerine yer verilen düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Bir eşyanın özüne ulaşabilmek için onun öz dışındaki tüm niteliklerinin bir kenara konulması gerekir. Örneğin karşımızda duran bir ağacın tüm duyusal özelliklerini soyutlayarak ya da yok varsayarak bu ağacın özünü yakalayabiliriz.
Parçaya göre bu varlık görüşü ve temsilcisi aşağıdakilerden hangisidir?