DÜNYA VE AHİRET
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
“Biz gökleri, yeri ve bunlar arasında bulunanları, oyun ve eğlence olsun diye yaratmadık. Onları sadece gerçek bir sebeple yarattık. Fakat onların çoğu bilmiyorlar.”
(Duhan suresi, 38 ve 39. ayetler)
Bu ayetlerde aşağıdakilerden hangisi vurgulanmaktadır?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
İnsanın, çevresine bakıp varlığı incelediğinde gördüğü,
I. Varlıklar arasındaki uyum
II. Tabiattaki mükemmel düzen
III. Belli ölçülere göre yaratılmış olma
gibi durumlardan hangileri hayatın bir amacının olduğunu gösterir?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
3 ve 4. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Kur’an’ı Kerim’de, dünya hayatının bir sonunun olacağı ve insanın buna göre yaşaması gerektiği yönünde uyarılar yapılmaktadır. Ahiret hayatının olmasının insan için anlamı ise bu dünyada yaptıklarından hesaba çekileceği ve yaşadığı hayata göre orada kendisine bir karşılık verileceğidir. Hatta ahiret hayatının nasıl olacağıyla ilgili çokça detay aktarılmaktadır Allah tarafından. Öldükten sonra yeniden dirilmenin nasıl olacağı, insanın amellerinin adaletle tartılacağı, mutlak hâkimin yalnızca Allah olduğu mahkemede hayatlarının hesabını vermek üzere bütün insanların bir araya toplanacağı ve buradaki hesaba göre de insanların ya ebedi ödüle nail olacakları ya da dayanılmaz bir cezaya çarptırılacakları gibi ayrıntılar bunlardan bazılarıdır. Vahyin bildirdiğine göre hiçbir insan bu durumdan azade değildir. Dolayısıyla insanın dünyaya ahiretin tarlası olmaktan fazla bir anlam vermemesi gerektiği sonucuna varılabilir.
Bu parçada vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
Bu parçada aşağıdaki kavramlardan hangisine değinilmemiştir?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
İslam kültüründe bir kişinin ölümünden sonra;
I. Kabrini ziyaret etmek
II. Allah’tan rahmet dilemek
III. Yakınlarına taziyede bulunmak
IV. Yerine getiremediği ibadetler için hayır yapmak
uygulamalarından hangileri yapılmaz?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Bir şeyi anlamlı kılan onun bir maçının olmasıdır. İnsanın anlam arayışında “Neden var oldum?” ya da “Benim için bu hayatın anlamı ne?” gibi varoluş amacına yönelik sorular önemli bir yer tutar. Çünkü insan var oluşuna bir anlam yüklemeden başka bir ifadeyle kendisine anlamlı gelen bir amaç olmadan huzurlu bir hayat süremez. Şüphesiz insanın anlam soruları bunlarla sınırlı değil ancak bu sorulara bir cevap bulmadan da fiillerine bir anlam yüklemesi zorlaşmaktadır. Bu bağlamda Kur’an’ı Kerim’de insanın anlam sorularına hakikati ifade eden birtakım cevaplar verilir. Bunlardan biri de ahiretin varlığının hak (gerçek) olduğudur. Çünkü ahiretin varlığı hem hayatın neden yaşanmakta olduğuna hem de yaşanılan hayatın bir karşılık bulacağının garantisini verir insana.
Bu parçada vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Aşağıdakilerden hangisi ahirete imanın insana kazandırdıkları arasında sayılamaz?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
• “Nerede olursanız olun ölüm sizi yakalar; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile! …”
(Nisâ suresi, 78. ayet) •
“Herkes ölümü tadacaktır; yaptıklarınızın karşılığı size eksiksiz olarak ancak kıyamet gününde verilecektir…”
(Âl-i İmrân suresi, 185. ayet)
• “Senden önce de hiçbir insana ölümsüzlük vermedik. Şimdi sen ölürsen, onlar ebedi mi kalacaklar? Her can ölümü tadacaktır. Denemek için sizi kötü ve iyi durumlarla imtihan ederiz. Sonunda bize geleceksiniz.”
(Enbiyâ suresi, 34 ve 35. ayetler)
Bu ayetlerde vurgulanan ortak husus aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Toplumumuzda ölen insanların arkasından gerek dini bir görev gerekse bir adet olarak yerine getirilen bir takım uygulamalar mevcuttur.
Buna göre;
I. Dua etmek
II. Kur’an okumak
III. Mevlit okumak
uygulamalarından hangileri yalnızca bir âdet olarak yerine getirilmektedir?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
• “Üç şey öleni (mezara kadar) takip eder; ikisi geri döner, biri kalır. Ailesi, malı ve ameli onu takip eder. Ailesi ve malı geri döner, ameli kalır.”
(Hadis-i şerif)
• “(Fakat) onlar, hesap gününün gerçekleşmesinden başka bir şey beklemiyorlar. Gerçekleştiği gün, önceden onu yok sayanlar derler ki: ‘Doğrusu Rabbimizin elçileri gerçeği getirmiştir. Keşke bizim şefaatçilerimiz olsa da bize şefaat etseler veya (dünyaya) geri döndürülsek de yapmış olduğumuz amelleri başka türlü yapsak!’ Onlar cidden kendilerine yazık ettiler ve uydurdukları şeyler de (putlar) kendilerinden uzaklaşıp kayboldu.”
(A’râf suresi, 53. ayet)
Bu hadis ve ayetten aşağıdaki sonuçların hangisine varılamaz?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Ölen bir Müslüman için diğer Müslümanların yerine getirmesi gereken bir takım görevler vardır.
Buna göre ölen insanın;
I. Yıkanıp kefenlenmesi
II. Cenaze namazının kılınması
III. Usulüne uygun defnedilmesi
uygulamalarından hangileri sözü edilen görevlerdendir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Kelime olarak “kalkmak, dikilip ayakta durmak” gibi anlamlara gelir. Terim olarak ise Yüce Allah tarafından belirlenen bir vakitte, dünya hayatının sona erip bütün canlıların ölmesini, sonra da yeniden dirilmeyi ifade eder. Özetle bu kavram dünyanın bağlı olduğu kozmik sistemde meydana gelecek değişimin ardından ölülerin diriltilmesiyle başlayıp ebediyen devam edecek olan âlemi ifade eder.
Parçada sözü edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?