GARİP DIŞINDA YENİLİĞİ SÜRDÜREN ŞİİR (1940-1960)
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz…
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Aşağıdakilerden hangisi “Garip dışında yeniliği sürdü- ren şiir (1940-1960)” anlayışı için söylenemez?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
I. Yavuz Bülent Bakiler
II. Mehmet Çınarlı
III. Yahya Akengin
IV. Fazıl Hüsnü Dağlarca
V. İlhan Geçer
Numaralanmış sanatçılardan hangisi “Hisar” topluluğu içerisinde yer almamıştır?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Harbiye’den subay çıktığı gün satışa çıkardığı “Havaya Çizilen Dünya”da ölçülü, uyaklı, âşık tarzı şiirler yazdı. İkinci kitabı “Çocuk ve Allah”la kişiliği çevresinde en yetkili kalemlerin uyandırdıkları ilgi yıllar yılı devam etmiş ve o, Cumhuriyet Dönemi’nin en kuvvetli şairlerinden biri oldu. İkinci kitabından bu yana eserlerinin özü, sayısı ve hacimleri bakımından Tanzimat’tan beri şiirimizin en verimli sanatçılarından biri odur.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
Bu şiirin dil ve anlatım özelliği için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
• Garip Hareketi’ne tepkidir.
• Şiirin zengin, derinlikli, sanatlı olması gerektiğini savunmuşlardır.
• Basit şiirin olamayacağını söylemişlerdir.
• Hem toplumcu hem de imgeli bir sanat oluşturmayı amaçlamışlardır.
Yukarıdaki görüşler doğrultusunda eser veren edebî topluluk ve topluluğun en önemli ismi aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Aşağıdakilerden hangisi “Garip dışında yeniliği sürdü- ren şiir (1940-1960)” başlığı etrafında düşünülebilecek sanatçılardan biri değildir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Yeni yeni tüterken ocakların dumanı “Kadın en büyük kuvvet erkeğinin işinde” Erkekleri kaçtı, kadınları kaçtı Evler dilsiz şikâyet kaçmışların peşinde Şu dünyada oturacak o kadar yer yapıldı Kulübeler, evler, hanlar, apartmanlar Bölüşüldü oda oda, bölüşüldü kapı kapı Ama size hiçbir hisse ayrılmadı Duvar dipleri, yangın yerleri halkı Külhanlarda, sarnıçlarda yatanlar!
Bu şiir biçim ve anlatım özellikleri düşünüldüğünde aşağıdaki sanatçılardan hangisine ait olabilir?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Yalnızlık sabahların yaşadığı yalnızlık
Suların içindeki ışıklar kadar ılık
Hüzün o mısralardan dudakta kalan hüzün
İkindi üstlerinde aydınlığı gündüzün
Uykular, ilk gençliğin gündüz gibi uykusu
Vücudun balık olup içinde yüzdüğü su
Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Havaya Çizilen Dünya” şiirinden alınan bu dizeler aşağıda verilen nazım şekillerinin hangisine biçim olarak benzemektedir?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
Aşağıdaki sanatçılardan hangisi “Mavi Hareketi” içerisinde yer almamıştır?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Dünyanın en uzun hüznü yağıyor
Yorgun ve yenilmiş insanlığımızın üstüne
Kar yağıyor ve sen gidiyorsun
Ağlar gibi yürüyerek gidiyorsun
Belki bulmaya gidiyorsun kaybettiğimiz
O insan ve tabiat çağını
Dön bana ve dinle
Kuşlar uçuşuyor içimde
Loş bir keman solosu gibi
Kuşların uçuştuğunu içimde
Dön bana ve dinle
Erdem Bayazıt’ın “Kar Altında Hüzün Denemesi” şiiri için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
1940-1950 yıllarını kapsayan yeni şiir akımında kendine özgü bir yeri vardır. Aydın bir saz şairi içtenliği, bir Karacaoğlan rahatlığı ve temiz bir dil ile zaman zaman kötümser, güvensiz, kendi türküsünü söylemiştir. Yarım kafiyeler, iç sesler duygu ve düşüncelerine eklediği zarif benzetmeler ve söyleyişindeki titizlikle en sevilen şairler arasına girmiş- tir. Yurt güzelliklerinin manzara ve insan gerçeklerini, modern bir biçimde ve yeni bir romantizmle yaşatış; anılarla güçlü, içten bir duyarlık başlıca özelliklerindendir.
Aşağıdaki eserlerden hangisi metinde bahsedilen sanatçıya ait değildir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Aşağıdaki eserlerden hangisi Attilâ İlhan’a ait bir eserdir?