MİLLÎ EDEBİYAT DÖNEMİ ŞİİRİNİN ÖZELLİKLERİ
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Başka sanat bilmeyiz karşımızda dururken
Yazılmamış bir destan gibi Anadolu’muz
Arkadaş biz bu yolda türküler tuttururken
Sana uğurlar olsun ayrılıyor yolumuz
Sanat anlayışlarını bu şiirle dile getiren edebiyat hareketi aşağıdakilerden hangisi olabilir? -
Soru 2 of 12
2. Soru
Aşağıdakilerden hangisi Millî Edebiyat Dönemi’nde sade dil ve hece ölçüsü ile yazılan şiirin temalarından biri değildir?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Mehmet Akif Ersoy’un “halkın yaşayış tarzını ve değerlerini anlatan” şiir anlayışıyla Millî Edebiyat şiir anlayışını karşılaştıran aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
I. Halk edebiyatı
II. Divan edebiyatı
III. Tanzimat şiiri
IV. Saf (öz) şiir
V. Yeni Lisan
Numaralanmış edebî dönem ve anlayışlarından hangileri, Millî Edebiyat Dönemi şiir diline ve söyleyiş biçimine kaynaklık etmiştir? -
Soru 5 of 12
5. Soru
I. — Şimdi tebdil-i hava var mı benim istediğim?
Bırakın hâlime artık beni, rahat öleyim!
Üç buçuk yıl bana katlandı bu mektep, üç gün
Daha katlansa kıyamet mi kopar? Hem ne içün
Beni yıllarca barındırmış olan bir yerden.
“Öleceksin!” diye kovmak? Bu kovulmaktır. Ben,
Kimsesiz bir çocuğum, nerde gider yer bulurum?
Etmeyin sokaklarda perişan olurum!
…
Sanki atideki mevhum refahım giderek,
Onu çalkandığı hüsranlar, içinden çekecek!
Kardeşim, kurduğun amali devirmekte ölüm;
Beni göm hurfe-i nisyana, ben artık öldüm!
Hangi bir derdim için ağlayayım, bilmiyorum.
Döktüğüm yaşları çok görmeyiniz, mağdurum!
…
Merhamet bilmeyen insanlara bak, Ya Rabbi,
Kovuyorlar beni bir sail-i avare gibi!
II. Akşam yine toplandı derinde…
Canan gülüyor eski yerinde;
Canan ki gündüzleri gelmez,
Akşam görünür havz üzerinde.
Mehtâb, kemer taze belinde,
Üstünde sema, gizli bir örtü,
Yıldızlar, onun güldür elinde…
Aşağıdakilerden hangisi, numaralanmış şiirlerin ortak özelliğidir? -
Soru 6 of 12
6. Soru
I. Sade dil kullanılması
II. Şiirlerin hece ölçüsü ile yazılması
III. Redif ve kafiye kullanılması
IV. Toplumsal konuların işlenmesi
V. İçeriğin biçimden önemli olması
Yukarıdakilerden hangisi, Millî Edebiyat şiiriyle Edebiyatıcedide şiirinin ortak yönlerinden biridir? -
Soru 7 of 12
7. Soru
(I) Millî Edebiyat Dönemi’nde Ziya Gökalp çizgisindeki şairler, “halka doğru” ilkesinden yola çıkarak yerli kaynaklara yönelmişlerdir. (II) Dilde sadeleşme düşüncesini benimseyerek bunu büyük ölçüde gerçekleştirmişlerdir. (III) Şiirlerinde mahalli yaşamı yansıtmışlardır. (IV) Şekil ve konu bakımından halk kaynaklarına dönen sanatçılar, aruz vezninin yerine hece veznini Türk şiirinin asıl unsuru durumuna getirmişlerdir. (V) Düşünceden çok duyguya önem verdikleri için şiirlerinde lirizm baskın bir unsur olmuştur.
Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde bilgi yanlışı yapılmıştır?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Ey vatanın bağrı yanık bucağı!
Hani senin bereketli hasadın,
Yeşil yurdun, mesut çatın, şen çiftin?
Hani senin medeniyet hayatın,
Yolun, köprün, kazman, iğnen, çekicin?
Mehmet Emin Yurdakul’a ait bu dörtlükten hareketle Millî Edebiyat Dönemi şiir anlayışı için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 9 of 12
9. Soru
Millî Edebiyat şiiriyle saf (öz) şiiri karşılaştıran aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Ziya Gökalp’in sistemleştirdiği Türkçülük anlayışını benimseyen şairler, I. Dünya Savaşı yıllarında aruz ölçüsüne veda ederek hece ölçüsüyle şiirler yazmaya başlamışlardır. Sanat ve edebiyat ortamına aruzla yazdıkları şiirlerle giren bu şairler, artık konu ve şekil bakımından halk edebiyatını benimsemişlerdir. Yeni Lisan hareketinin şiirde en başarılı örneklerini vermişler, halkın konuştuğu Türkçeyi şiir dili hâline getirmişlerdir.
Bu parçada sözü edilen edebiyat topluluğu aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Millî Edebiyat şiiriyle Servetifünun şiirini karşılaştıran aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Aşağıdakilerden hangisi 1911-1923 yılları arasında geçen edebî döneme “Millî Edebiyat” denmesinin sebeplerinden biri değildir?