KUR’AN VE YORUMU – 3
Test Özet
0 of 11 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 11 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 11
1. Soru
Lafzı muhkem, yalnız anlaşılan Kur’an’ın,
Çünkü kaydında değil hiçbirimiz mananın;
Ya açar Nazm-ı Celilin bakarız yaprağına;
Yahut üfler geçeriz bir ölünün toprağına.
İnmemiştir hele Kur’an şunu hakkıyla bilin;
Ne mezarlıkta okunmak ne de fal bakmak için.
(Mehmet Âkif ERSOY)
Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’ı Kerimle ilgili bu dizelerde vurgulanan hususlardan biri değildir?
-
Soru 2 of 11
2. Soru
Tefsir bir ilim dalı olarak Kur’an’ı Kerim ayetlerini açıklamayı ve yorumlamayı ifade eden terim olmakla beraber bu alandaki eserlerin ortak adı olarak da kullanılır. İslam dünyasında âlimlerin çalışmaları sonucu birçok tefsir ortaya çıkmıştır. Ancak tefsir yapmak için en azından belli bilgi birikimine ve bir yöntem bilgisine sahip olmak gerekir. İşte bu vasıfları haiz olup tefsir yapan kişiye – – – – denir.
Bu parçadaki noktalı boşluk için en uygun kavram aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 3 of 11
3. Soru
I. Anlamı açık ve anlaşılabilir ayet
II. Hz. Peygamber’in söz, fiil ve onaylarının ortak adı
III. Anlam bakımından birden fazla ihtimal taşıdığı için anlaşılmasında güçlük bulunan ayet
Bu açıklamaların ait olduğu kavramların doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 4 of 11
4. Soru
Kur’an ayetlerinin doğru anlaşılıp yorumlanabilmesi için tefsir yazacak kişilerde birtakım niteliklerin olması gerekmektedir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu niteliklerden biri değildir?
-
Soru 5 of 11
5. Soru
Bazı ayetlerin doğru bir şekilde anlaşılması için Kur’an’ın indiği dönemin özelliklerinin bilinmesi gerekir.
Bu duruma tefsir ilminde verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 6 of 11
6. Soru
İnsanın ibret ve ders almasını sağlamak Kur’an kıssaların temel hedeflerindendir. Bu bağlamda kıssalarda iyi ve kötünün modelleri ortaya konarak erdemlere ve ahlaki olgunluğa teşvikle kötülüklerden sakındırma amacı güdülmüştür.
Bu parça anlam bakımından aşağıdaki ayetlerden hangisine daha yakındır?
-
Soru 7 of 11
7. Soru
7, 8 ve 9. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.
Bakara suresi, 158. ayette; “Safâ ile Merve Allah’ın nişanlarındandır; dolayısıyla hac veya umre yaparak Beytullah’ı ziyaret eden bir kimsenin bu yerleri tavaf etmesinde kendisi için bir günah yoktur.…” buyurulmaktadır.
Tefsiri: Cahiliye döneminde Safa tepesinde İsâf, Merve tepesinde Nâile isimli iki put bulunuyordu. Putperest Araplar da bu iki tepe arasında gidip gelirler (sa‘y) ve adı geçen putların yanında kurban keserlerdi. İşte bu putperest geleneğinden dolayı Müslümanlar bu iki tepe arasında sa‘y etmekten çekinince bunda bir günah ve sakınca bulunmadığını bildiren ayet nazil oldu. Ayetteki tavaf kelimesi, bu “iki tepe arasında gidip gelme” anlamında olup hac ve umre ibadetiyle ilgili terminolojide bu fiilden, sözlükte “koşma” anlamına gelen sa‘y diye söz edilir.
Bu ayetin tefsirinde aşağıda verilen Kur’an’ı doğru anlamanın temel ilkelerinden hangisine uyulduğu görülmektedir?
-
Soru 8 of 11
8. Soru
Tefsirdeki açıklamaya göre bu ayetin indiriliş sebebi nedir?
-
Soru 9 of 11
9. Soru
Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
-
Soru 10 of 11
10. Soru
“Biri tatlı ve susuzluğu giderici, diğeri tuzlu ve acı olan iki denizi karışacak şekilde salıveren ve ikisi arasına bir engel, aşılmaz bir perde koyan O’dur.” (Furkan suresi, 53. ayet)
Bu ayeti doğru anlamak için öncelikle aşağıdakilerden hangisiyle ilgili bilgi sahibi olunmalıdır?
-
Soru 11 of 11
11. Soru
Kur’an’da aynı konu ile ilgili ayetler aynı surede yer almayabilir ya da peş peşe gelmeyebilir. Bu durumda aynı konu ile ilgili ayetler farklı surelerden bulunup birlikte ele alınması gerekecektir. Böyle yapıldığında daha doğru bir anlama gerçekleşmiş olur. Bu da tefsir ilminde bir bakıma ayetin ayetle tefsiri olarak değerlendirilir.
Buna göre;
I. “Oysa sizi gözetleyen muhafızlar, değerli yazıcılar var.” (İnfitar suresi, 10 ve 11. ayetler)
II. “İnsanı biz yarattık ve elbette içinden geçenleri biliriz; sağında solunda oturmuş iki melek (yaptığını) alıp kaydederken biz ona şah damarından daha yakınız. (Kaf suresi 16 ve 17. ayetler)
III. “Ve de ki: “Rabbim! Şeytanların gizli kışkırtmalarından sana sığınırım.” (Müminun suresi, 97. ayet)
IV. “Hayır, hayır! Şüphe yok ki erdem sahiplerinin kaydı illiyyîndedir.” (İnfitar suresi, 18. ayet)
ayetlerinden hangileri birbirlerini açıklar niteliktedir?