SERVETİFÜNUN EDEBİYATI / COŞKU VE HEYECANA BAĞLI METİNLER
Test Özet
0 of 10 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 10 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 10
1. Soru
Bir ömr-i hayâlî…Hani gülbünler içinde
Bir kuşcağızın ömr-i bahârîsî kadar hoş;
Bir ömr-i hayâlî…Hani göllerde,yeşil,boş
Göllerde,o sâfiyet-i vecd-âver içinde
Bir dalgacığın ömrü kadar zaîl ü hâlî
Bir ömr-i hayâlî!
Bu şiirin oluşmasına imkân sağlayan edebî zihniyetle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 2 of 10
2. Soru
Bireysel çıkmazların, gerçeklerden kaçma idealinin, karamsarlığın etrafında biçimlendirdiği şiirleriyle bilinen Tevfik Fikret eserlerinde yalnızca bireysel ve içe dönük temaları işlememiş, kimilerinde toplumsal konulara da değinmiştir.
Aşağıdaki şiir parçalarından hangisi bu parçadaki açıklamaya örnek gösterilebilir?
-
Soru 3 of 10
3. Soru
Bir beyaz lerze, bir dumanlı uçuş
Eşini gâib eyleyen bir kuş gibi kar
Gibi kar
Geçen eyyâm-ı nevbahârı arar…
Ey kulûbün sürûd-i şeydası
Ey kebûterlerin neşîdeleri
O bahârın bu işte ferdâsı
Kapladı bir derin sükûta yeri
Karlar
Ki hamûşâne dem-be-dem ağlar
Bu şiir parçasının dil ve anlatımıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez? -
Soru 4 of 10
4. Soru
Gel bu akşam da ser-be-ser güzelim
Levhâ-i kâinâtı seyredelim
Gölge, hep gölge, her taraf gölge
Gölgelerde bütün zemîn mestûr
Asman yalnızca nîm ma’zûr
Görülen başlıyor görülmemeğe
Bir dumandan kefenle cism-i cihân
Kalıyor ka’r-ı leyl için de nihân
Bu şiir parçasının ahenk unsurlarıyla ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır? -
Soru 5 of 10
5. Soru
Aşağıdaki şair-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
-
Soru 6 of 10
6. Soru
Ferdâ senin; senin bu teceddüd, bu inkılâb…
Her şey senin değil mi ki zâten? Sen, ey şebâb,
Ey çehre-i behîc-i ümîd, işte ma’kesin
Karşında: Bir semâ-yı seher, sâf ü bî-sehâb,
Âguş-ı lerze-dârı açık, bekliyor şitâb!
Ey fecr-i hande-zâd-ı hayât, işte herkesin
Enzârı sende; sen ki hayâtın ümidisin
(Yarınlar senindir; bu inkılap, bu yenilik hep senin… Her şey senin değil mi ki zaten? Sen, ey gençlik, Ey ümidin parlak çehresi, işte sembolün Karşında saf ve bulutsuz, seherli bir sema. Titrek kucağı açık, bekliyor… Koş! Ey hayatın neşesinden doğan tan yeri, işte herkesin Gözü sende; sen ki bir yaşama ümidisin.)
Tevfik Fikret’e ait bu şiir parçası ile ilgili aşağıdaki çıkarımlardan hangisi yapılamaz? -
Soru 7 of 10
7. Soru
Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat ve Servetifünun şiirinin farkları ile ilgili başlıklardan biri değildir?
-
Soru 8 of 10
8. Soru
I. İç dünyasındaki çalkantıları ve şahsi fikirlerini şiirlerine yansıtmıştır.
II. Gazel, kaside gibi nazım şekillerini şiirlerinde başarıyla kullanmıştır.
III. Mensur şiir ve manzum hikâye örneği vermiştir.
IV. Beyit ve mısra bütünlüğünü kırmış, anlamı birkaç dizeye yaymıştır.
V. Şiirini resim ve müzik sanatlarına yaklaştırmıştır.
Tevfik Fikret ile ilgili numaralanmış yargılardan hangisinde bilgi yanlışı vardır?
-
Soru 9 of 10
9. Soru
I. Şiirin konu alanını genişlettiler.
II. Şiir dilinin günlük dilden farklı olması gerektiğini düşündüler.
III. Nazmı nesre yaklaştırdılar.
IV. Şiirde parça güzelliğini esas aldılar.
V. Parnasizm ve sembolizm etkisinde kaldılar.
Servetifünun şiiri ile ilgili numaralanmış cümlelerin ardına doğru ise (D), yanlış ise (Y) getirildiğinde uygun sıralama nasıl olur?
-
Soru 10 of 10
10. Soru
Aşağıdaki şiir parçaları içerik, ahenk, dil ve anlatım özellikleri dikkate alınarak incelendiğinde hangisinin Servetifünun ürünü olmadığı söylenebilir?