İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR – 1
Test Özet
0 of 11 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 11 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 11
1. Soru
İslam’ın ana ilkelerinin genel hatlarıyla Kur’an’da belirtilmesiyle beraber ayrıntılara çok fazla yer verilmemesi, müteşabih denilen manası kapalı ayetlerin varlığı, birtakım siyasi sebeplerden ötürü hadis uydurulması, Yahudi ve Hristiyanların İslam’a girmesiyle isrâiliyat denilen hikâyelerin dini yorumlarda etkili olması, fetihler sebebiyle farklı milletlerin İslam’a girerken eski inanç ve geleneklerini de birlikte taşımaları ve farklı bölgedeki insanların ihtiyaçlarının farklılaşması gibi durumlar ilk dönem Müslümanlarının karşılaştığı sıkıntıların başında gelmektedir. Dolayısıyla karşılaşılan problemlere çözüm ararken işte bu farktörler içiçe geçmiş bir halde İslam düşüncesinde bir şekilde yer almıştır.
Bu parçada İslam düşüncesinde yorum farklılıkların sebeplerinden hangisine değinilmemiştir?
-
Soru 2 of 11
2. Soru
• “Andolsun, biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık. Fakat insan tartışmaya her şeyden daha çok düşkündür.” (Kehf suresi, 54. ayet)
• “… Onun (Kur’an) bir kısım âyetleri muhkemdir, ki bunlar kitabın esasıdır, diğerleri ise müteşâbihtir. Kalplerinde sapma meyli bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu (kişisel arzularına göre) te’vil etmek için ondaki müteşâbihlerin peşine düşerler. Halbuki onun te’vilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek pâyeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi rabbimiz katındandır. (Bu inceliği) yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar. (Âl-i İmrân suresi, 7. ayet)
Bu ayetlerde İslam düşüncesinde yorum farklılıklarına etki eden;
I. İnsan yapısı
II. Dini metinler
III. Kültürel farklılık
IV. Coğrafi farklılık
gibi faktörlerden hangilerine işaret edilmiştir? -
Soru 3 of 11
3. Soru
Bir yolculukta sahabeden biri başından yaralanır. Yol esnasında gusül abdesti alması gerekir ve arkadaşlarına ‘Benim teyemmüm yapmam konusunda ruhsat olduğunu düşünüyor musunuz’ diye sorar onlarda su varken teyemmüm edemeyeceğini, dolayısıyla bir ruhsat olmadığını söylerler. Bunun üzerine adam gusletmiş ancak yarası su alıp kötüleştiğinden dolayı ölmüştü. Durum Resulullah’a bildirilence onlara şöyle çıkışmıştı: “Onu öldürdüler… Bilmiyorlarsa sorsalar ya! Muhakkak ki cehalet hastalığının ilacı sormaktır…” (Ebu Davut, Taharet, 125)
Bu hadisten aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
-
Soru 4 of 11
4. Soru
İmam Şafii, dönemin ilim merkezlerini gezerken gördüğü farklı bölgelerin geleneklerine aşina oldukça daha önce bir konuyla ilgili verdiği bazı fetvalarını bulunduğu çevrenin şartlarına göre gözden geçirmiş ve fetvalarında değişikliğe gitmiştir.
Bu durumun gerekçesi aşağıdakilerden hangisi olabilir?
-
Soru 5 of 11
5. Soru
Hz. Muhammed (sav)’in vefatından sonra İslam düşüncesinde yorum farklılıklarının ortaya çıkmasının öncelikli sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 6 of 11
6. Soru
Peygamberimizin vefatından sonra kimin halife olacağıyla ilgili tartışmalar, ileri sürülen görüşler ve her görüşün ayet ve hadislerle delillendirilmesi çabaları birçok mezhebin ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
Bu parçada İslam düşüncesinde yorum farklılıklarına etki eden;
I. Siyasi
II. Dini metinler
III. İnsanın yapısı
IV. Kültürel farklılık
gibi faktörlerden hangilerine vurgu yapılmıştır? -
Soru 7 of 11
7. Soru
Müfessirler Kur’an’ın doğru anlaşılması ve yorumlanması için belli bir metodoloji geliştirmişlerdir. Öyle ki tefsir bir ilim olarak ancak bu metodoloji çerçevesinde belirlenen ilkelere bağlı kalarak yapılabilir. Arapçanın çok iyi bilinmesi, ayetlerin nüzul sebepleri vahyin indiği dönemin özelliklerinin iyi bilinmesi, ayetleri birbirleri ile bağlantı anlam faaliyeti bu ilkelerden bazılarıdır. Bunun gerekçesi ise Kur’an, belli bir yöntemle ancak doğru anlaşılabileceğidir. Belli bir yönteme bağlı kalmadan yapılan yorumların sağlıklı olmayacağı gerçeği göz ardı edilmemelidir.
Bu parçada vurgulanan husus aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 8 of 11
8. Soru
Kur’an-ı Kerim’de;
• Tek manalı olup yoruma ihtiyaç duyurmayan
• Manası başka bir beyana ihtiyaç duyurmayacak ölçüde açıkolan ayetlere verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 9 of 11
9. Soru
İslam gelmeden önce, pek çok Arap kabilesi çöllerin yoğun olduğu Arap yarımadasında göçebe hayatı yaşamaktaydı; pek azı ise yerleşik hayata geçmişti ve olaylara bakışları buna göre şekillenmişti.
Bu parçada İslam düşüncesinde yorum farklılıklarına etki eden;
I. Sosyal
II. Kültürel
III. Coğrafi
IV. İnsanın yapısı
gibi faktörlerden hangileri vurgulanmıştır? -
Soru 10 of 11
10. Soru
İslam düşüncesinde “dinin inanç esaslarını veya amelî hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip düşünce ekollerine” verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 11 of 11
11. Soru
İslam tarihinde ortaya çıkan problemlere âlimlerin çözüm üretmeye çalışması ve dine aykırı düşmeyen tüm farklı yorumlar hakikatin ortaya çıkmasına katkı sağlayan çabalar olarak görülmelidir. Bunun için de İslam dünyasında ortaya çıkan ve vahyin özüne ters düşmeyen tüm yorumlar, farklılıkları temsil eden bir kültürün zenginliği olarak görülmeli ve hoşgörü temelinde değerlendirilmelidir.
Bu parçada İslam düşüncesindeki farklı yorumlarla ilgili aşağıdaki sonuçların hangisine varılamaz?