İSLAM DÜŞÜNCESİNDE TASAVVUFİ YORUMLAR – 2
Test Özet
0 of 12 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 12 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 12
1. Soru
Anadolu’da kurduğu teşkilatla özellikle esnaf sınıfında iş ahlakının yaygınlaşmasını amaç edinmiş ünlü Türk mutasavvıfı aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 2 of 12
2. Soru
Tasavvufi düşünce, kişinin iç dünyasına eğilerek onun, yanlışa ve kötülüğe sevk eden duygulardan arınması için karakter eğitimi yapmasını vurgular.
Bu yönüyle tasavvufi düşüncenin aşağıdaki bilim dallarından hangisiyle ilişkili olduğu düşünülebilir?
-
Soru 3 of 12
3. Soru
Aşağıdakilerden hangisi tasavvufi düşüncede bireysel ahlaka dair kavramlardan değildir?
-
Soru 4 of 12
4. Soru
Tasavvufta seyrü sülûk diye ifade edilen ve bir manevi rehber önderliğinde uygulanan eğitim sürecinde, kalbi manevi hastalıklardan kurtarmak ve nefsi kötü huylardan arındırmak amaçlanır.
Tasavvufi düşüncedeki bu eğitim süreciyle amaçlanan aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 5 of 12
5. Soru
Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil.
Yetmiş iki millet dahi,
Elin yüzün yumaz değil.
(Yunus Emre)
Bu dizelerde vurgulanan husus ağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 6 of 12
6. Soru
Bu tasavvufi oluşumda şiir ve musikiye ayrı bir önem verilir. Bu tasavvufi düşünceye bağlı dervişler zaman zaman çeşitli müzik aletleri eşliğinde özel giysileriyle belli bir düzen içerisinde sema ayini yaparlar. Çünkü bu oluşuma göre sema mutlak güzelliğe âşık olan insanın vecde gelmesini ve ilahi âleme yükselmesini simgeler.
Sema’yı bu şekilde kabul eden tasavvufi oluşum aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 7 of 12
7. Soru
Birçok tasavvufi oluşumun adı kurucusuna dayandırılarak verilmiştir.
Bu durumun geçerli olmadığı tasavvufi oluşum aşağıdakilerden hangisidir?
-
Soru 8 of 12
8. Soru
Kadirilikte önem verilen;
I. Verilen sözü mutlaka yerine getirmek
II. Allah’ın yarattığı hiçbir şeye lanet etmemek
III. İnsanların elinde olan şeylere tamah etmemek
IV. Haksızlığa uğramış olsa bile insanlara beddua etmekten kaçınmak
ilkelerden hangilerinde kanaatkâr olmak vurgulanmaktadır?
-
Soru 9 of 12
9. Soru
“Tasavvufun aslı, kitaba ve sünnete uymak, nefsin dileklerinden ve dine aykırı olan şeylerden vazgeçmek, büyükleri saymak, halkın özürlerini kabul etmektir…”
(Nasrabadi)
Bu tanımda tasavvufla ilgili aşağıdakilerden hangisi belirtilmemiştir?
-
Soru 10 of 12
10. Soru
Tasavvufi düşüncede önemli bir yer tutan aşağıdaki kavramlardan hangisi insan ilişkilerine yönelik değildir?
-
Soru 11 of 12
11. Soru
Tasavvufi düşüncede;
I. Fıkhî bilgi
II. Güzel ahlak
III. Kalp temizliği
IV. Nefis terbiyesi
gibi durumlardan hangileri merkezi bir öneme sahip değildir?
-
Soru 12 of 12
12. Soru
Tasavvufi oluşumlarla ilgili olarak aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?