FİİL KARMA – 2
Test Özet
0 of 11 Sorular completed
Sorular:
Bilgi
Daha önce test değerini tamamladınız. Bu nedenle tekrar başlatamazsınız.
Test yükleniyor…
testbaşlatmak için oturum açmalı veya kaydolmalısınız.
Önce aşağıdakileri tamamlamanız gerekir:
Sonuçlar
Sonuçlar
0 of 11 Sorular answered correctly
Sizin zamanınız:
Zaman doldu
0 ile 0 puan (lar), (0) ulaştınız
Kazanılan Puan (lar): 0 of 0, (0)
0 Deneme Beklemede (Olası Nokta (lar): 0)
Kategoriler
- Kategorize edilmedi 0%
-
Testi tamamladınız. Cevapları kontrol ediniz.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- Güncel
- İnceleme/Atla
- Cevaplandı
- Doğru
- Yanlış
-
Soru 1 of 11
1. Soru
Bir tiyatro; her şeyden önce seslendiği seyirci topluluğunu düşünmek, bir kültür kurumu olmak dolayısıyla seyircilerine karşı görevini yerine getirmek, bunlardan ayrı olarak da onları eğlendirmekle görevlidir.
Bu cümlede aşağıdakilerden hangisi yoktur?
-
Soru 2 of 11
2. Soru
(I) “Sessiz Ev”in kahramanlarını kurarken onları önce, tıpkı geleneksel roman kahramanları gibi görsel olarak tasarladım. (II) Romanın en önemli yanlarından biri, kahramanların hepsi için teker teker bulmaya çalıştığım ayrı bir anlatı, bir çeşit dil oldu. (III) Söz gelimi, babaanneyi tasarlarken bir cümlenin içine geçmişi, şimdiyi ve geleceği koymanın yollarını aradım. (IV) “Kolejli Metin” için uzun, asabi, saldırgan cümleler kurmaya çalıştım. (V) “Recep”in dili kısa, kesin ve dışa dönük oldu.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 3 of 11
3. Soru
(I) Bence bir romanın ana sorunu, kahramanların niteliklerinden değil, onlar arasındaki ilişkilerden, romanın düzeninden çıkmalıdır. (II) Temaların birbirini izleyişi, olayların yığılışı, romandaki açık ya da gizli simetri olasılıkları gibi unsurlar göz önüne alınmalıdır. (III) Bu bakımdan romanın inanılabilir dünyasına hizmet ettikçe roman kahramanlarına her şeyi yaptırmak da mubahtır. (IV) Çünkü bence bir romanda öncelikle kanmamız gereken şey kahramanlar değil romanın dünyasıdır. (V) Ben roman yazmanın hem bütünüyle toplumsal ve politik hem de bütünüyle sanatsal ve politika dışı bir iş olduğunu düşünüyorum.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 4 of 11
4. Soru
(I) Türkçenin yazım kurallarını içeren kimi ilkeleri, konuşma dilimizi de yakından ilgilendiriyor. (II) Bunlar “düzeltme, inceltme, uzatma” imi olarak tanımlanan “^” imi ile genellikle dilimize Arapça ve Farsçadan girmiş ve kullanımı sürdürülen sözcüklerle kimi eklerde kullanılan “kesme” imleridir. (III) Türk alfabesi Türkçe sözcüklerin tüm sesleri karşılanmaya çalışılarak düzenlenmiştir. (IV) Konuşma dilimizde bazı ses yitimleri ve söyleyiş kolaylıkları nedeniyle ses farklılığı bulunsa da Türkçe sözcüklerin yazımında güçlük çekilmez. (V) Yazım ve ses sorunları genellikle dilimize başka dillerden girmiş yabancı sözcükler nedeniyle ortaya çıkar.
Bu parçadaki numaralanmış cümleler için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 5 of 11
5. Soru
(I) Değişimin bir parçası olan herkes gibi ben de değişiyorum. (II) Eskiden bunu fark ettiğimde böyle hissetmezdim. (III) Bu his memnuniyetten uzak, giderek daha çok bezgin bir hâl alan, tuhaf ve rahatsız edici bir his. (IV) Eskiden değiştiğimi fark ettiğimde, bunu işaret saydığım bazı yaşanmışlıklarla desteklediğim dönemlerde, hiç böyle olmazdı. (V) Sanırım bir daha da hiç öyle olmayacak.
Bu parçadaki cümleler için yapılan aşağıdaki belirlemelerden hangisi yanlıştır?
-
Soru 6 of 11
6. Soru
Yazım kurallarında yabancı sözcüklerin telaffuzunu kolaylaştırmak için özel işaretler kullanılmıştır. Ancak birçok dil bilimci, bu tür işaretlerin kullanımının azaltılması ve kimi yabancı sözcüklerin telaffuzunun kulaktan duymayla öğretilmesi gerektiğini savunmaktadır.
Bu parçada aşağıdakilerden hangisine örnek yoktur?
-
Soru 7 of 11
7. Soru
(I) Kâtip Çelebi, Cihannüma adlı eserinde Dünya’nın yuvarlak olduğunu da kanıtlamaya çalışan fiziki coğrafya ağırlıklı bir giriş bölümüne yer vermiştir. (II) Kristof Kolomb ve Macellan’ın keşif gezilerinden söz eder. (III) Cihannüma, Avrupa’yı, Anadolu ve Kuzey Afrika’yı kapsar. (IV) Japonya’dan başlayarak Asya ülkeleri tanıtılır. (V) Bunların tarihleri, yönetim biçimleri, ekonomileri, inançları konusunda bilgiler verir.
Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisinin yüklemi edilgen çatılı bir eylemdir?
-
Soru 8 of 11
8. Soru
Mevlana’nın Mesnevi’si ney ile başlar. Denilebilir ki bütün Mesnevi bu harikulade şiirden doğar. Ney kamışlıktan koptuğu için inler. Ebedî ve ezelî kaynaktan ayrı düşen insanı temsil eder ney. Neyi inleten ebedî sevgiliye hasret duygusudur.
Bu parçada aşağıdakilerden hangisine örnek yoktur?
-
Soru 9 of 11
9. Soru
(I) Kütüphanelerin yaşayan mekânlar olması, sürdürülebilir olması kütüphanecinin varlığıyla mümkündür. (II) Bir odada tek başına duran kitap yığınları, dizili raflar kütüphane değildir. (III) Yapılan her kütüphane girişimi değerli ve önemlidir. (IV) Emek veren, yürek koyan herkese teşekkür ediyoruz. (V) Okuma kültürü ve nitelikli eğitim için atılan her adım takdire değerdir.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
-
Soru 10 of 11
10. Soru
Sokaktayım, kimsesiz bir sokak ortasında
Yürüyorum, arkama bakmadan yürüyorum
Yolumun karanlığa saplanan noktasında
Sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum
Bu dizelerde aşağıdakilerden hangisi yoktur?
-
Soru 11 of 11
11. Soru
Recaizade Mahmut Ekrem ve Abdülhak Hamit Tarhan, şiirlerindeki kişisellik ve içtenlik, yeni ses ve biçim öğeleriyle divan şiirinin geleneksel öz ve biçim kalıplarından ayrı, yeni bir şiir oluşturmuşlardı.
Bu cümlede aşağıdakilerden hangisi yoktur?